Cetusan Revolusi

Tolong kami, Bantu Kami, Kami Anak Yatim Piatu..

Posted on: September 4, 2010

Teringat Labi dalam filem Tiga Abdul arahan seniman agung Tan Sri P.Ramlee.Lagu yang didendangkan oleh Allahyarham yang berbunyi begini…

Tolong kami, Bantu Kami, Kami Anak Yatim Piatu..dan seterusnya.

Semalam Labi ikut serta dalam acara PEERS (Kelab Jurutera Muda, Kejuruteraan Petroliam). Rakan-rakan Labi terutama Pengarah Umum, Izwan Shahmin dan yang lain-lain sangat komited dalam merancang dan memberikan program-program yang berfaedah untuk ahli-ahlinya. Jadi acara kali ini ialah berbuka puasa dengan Anak-Anak Rumah Kasih Harmoni.

Labi dan juga rakan-rakan sangat terharu dengan gelagat-gelagat anak comel ini. Yalah kalau Labu nak tau, dia orang ini tak dapat belaian kasih sayang ibu dan ayah. Jadi apa salah kita meraikan mereka dan menggembirakan mereka. Labi geleng kepala apabila dia org semua berlari-lari dalam surau. Nasib baik ada rakan Labi, nama Zaki dapat menenangkan mereka dengan bantuan polis.* Labi tengok dia orang suka sangat dengan Polis, siap nak salam-salam.

Bukanlah Labi nak kata Labi baik sangat, tapi kadang-kadang kita lupa dengan nikmat ibu dan ayah. Manalah tau kalau ada kawan-kawan Labi yang dah lama tak jumpa ibu dan ayah, jumpalah dan hubungi mereka. Katakanlah Labu yang kau tu sayangkan mereka. Mudah-mudahan. *Labi  tak nak lawan cakap ibu ayah.

P/s: Labi bagi link pasal PEERS..kalau-kalau Labu nak tahu dengan lanjut aktiviti-aktiviti Jurutera Muda di sebuah syarikat multinasional negara. PEERS – http://peers-ypc.blogspot.com/

2 Responses to "Tolong kami, Bantu Kami, Kami Anak Yatim Piatu.."

Salam.

Rugi betul saya, dari dulu teringin nak naik kat Jembatan Gantung KLCC tu. Saya betul2 lupa tarikh tu.

Apa2 pun pengalaman baru bagi anak2 RKH dapat melihat suasana KL dari jembatan tu.

p/s: Yg paling seronok sebenarnya pengiri2nyer … mcm2 citer saya dgr masa berkongsi pengalaman dia org naik jembatan KLCC tu!!!

Wsalam.
Terima kasih kepada RKH kerna memberi peluang kepada kami untuk bersama-sama dengan anak-anak RKH.
*Labi cukup terharu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Author/Pengarang

Iklan @ CR

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 14 other followers

Iklan @ CR

RSS iluvislam.com website (recommended)

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Mari Bersedekah

SVision Studio

Mercumaya: Web Hosting

Categories

Top Clicks

  • None

TQ Come Again

  • 9,340 hits

Tweet!

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Flickr Photos

Ceannabeinne

Cuckoo, Cuckoo

All the Small Mistakes

More Photos
%d bloggers like this: