Cetusan Revolusi

Rakyat Malaysia kurang toleransi, minda kelas ketiga masih menebal.

Posted on: September 17, 2010

Assalamualaikum wbt.
Selamat sejahtera.

Pagi ini Labi bersama kedua ibubapa Labi pergi ke tabung haji. Pukul 8 Labi dah tunggu kat luar pintu menunggu waktu beroperasi.

Masa Labi sampai ada 3 orang yang dah menunggu. Setibanya waktu operasi, ramailah umat dah menunggu untuk serbu masuk.

Labi dah agak diorg yang lambat ini mesti akan serbu masuk. Bukan Labi nak kecoh tapi memang dah jadi budaya masyarakat kita yang pentingkan diri sendiri saja.

*Labi fikir ramai saja rakyat Malaysia yang ada pelajaran sampai PHD,yang belajar kat luar negara tapi pemikiran masih kelas ketiga.

Tengok saja dekat kawasan pengangkutan awam seperti bas,komuter mahupun LRT. Rakyat Malaysia masih dengan sikap aku dulu baru orang lain. Walaupun orang lain dah TUNGGU LAMA kot dari kau.

Rakyat Malaysia masih jauh ketinggalan dari segi toleransi dan timbang rasa.

*Labi rasa malu apabila makcik pakcik serbu masuk dan bangga dia dapat no.giliran awal tanpa rasa salah pada yang menunggu awal.

8 Syawal 1431H

3 Responses to "Rakyat Malaysia kurang toleransi, minda kelas ketiga masih menebal."

“Labi fikir ramai saja rakyat Malaysia yang ada pelajaran sampai PHD,yang belajar kat luar negara tapi pemikiran masih kelas ketiga.”

There is a saying for this back in my younger days – School high high, stupid not finish finish. Hehe.

It is sad really, I have seen this scenes many times especially on the road. “It’s MY way, not your way” And that is one of the many reasons accidents occur.

bukan itu je labi.tapi banyak lagi sifat2 yang macam tu selalu kita jumpe.
lagi2 masalah pengotor, pemalas.
berlengah.

ok aku offended sebab aku study overseas. Tapi persoalannya, yang study overseas dan PhD tu ke yang berebut-rebut masuk?

Tapi situasi ni mmg kenyataan pun. Kadang-kadang aku kesal tengok rakyat sendiri bertolak-tolak nak masuk seolah-olah itu benda yang wajib dibuat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Author/Pengarang

Iklan @ CR

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 14 other followers

Iklan @ CR

RSS iluvislam.com website (recommended)

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Mari Bersedekah

SVision Studio

Mercumaya: Web Hosting

Categories

Top Clicks

  • None

TQ Come Again

  • 9,340 hits

Tweet!

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Flickr Photos

Ceannabeinne

Cuckoo, Cuckoo

All the Small Mistakes

More Photos
%d bloggers like this: